Jujutsu Kaisen Wiki
Advertisement

Maki Zenin (禪院真希 Zen'in Maki) jest postacią drugoplanową serii Jujutsu Kaisen oraz jedną z głównych bohaterów prequelu.

Maki jest obecnie uczennicą drugiego roku w Tokijskim Prefekturalnym Liceum Jujutsu. Pochodząca z rodu Zenin, postanowiła sama z niego odejść ze względu na odrzucenie spowodowane brakiem posiadania przez nią przeklętej energii. Uczy się, aby zostać silną czarodziejką, pomimo tego, że jej własna rodzina działa przeciwko niej.

Wygląd

Maki jest wysoką, wysportowaną młodą kobietą o czarnych oczach i długich czarnych włosach, zwykle związanych w kucyk. Ma grzywkę po lewej stronie twarzy i zwykle nosi okulary, które pozwalają jej widzieć klątwy.

Mundur studencki Maki jujutsu składa się z tradycyjnej kurtki z długim rękawem i spódnicy. Na pierwszym roku nosiła długie skarpetki i buty do munduru, ale obecnie nosi czarne legginsy.

Podczas treningu Maki nosi czarną koszulkę z ciemnymi mankietami, kołnierzem i dolną krawędzią, ciemne szorty na czarnych spodniach i białe buty. Trenując Yutę, Maki miała na sobie ten sam top, czarne spodenki, czarne skarpetki i białe buty. Jej codzienne ubranie składa się z białej bluzy z kapturem na czarno-białej poziomej koszuli, białych szortów na czarnych spodniach i białych butów.

Jako dziecko Maki miała czarne włosy sięgające jej głowy, ciemne kimono z czarną szarfą. Kiedy Maki była członkiem klanu Zenin, nosiła białą yukatę i czarną hakamę.

Osobowość

Maki jest bardzo upartą i prostolinijną osobą, która jest dość szczera. Ma silną wolę i motywuje się do ucieczki przed więzami swojej rodziny czarodziejów. Przez całe życie była źle traktowana i poniżana przez Zeninów za bycie kobietą i nie-czarownicą.

Pomimo poczucia się przeklętej przez własną rodzinę, Maki stara się zostać czarownikiem i udowodnić wszystkim, że się mylą, łamiąc podstawy ich stylu życia, które tak odrzuca. Maki i Mai miały pierwotnie zostać razem z rodziną Zeninów, ale starsza bliźniaczka zdecydowała, że ​​nie może żyć w ten sposób.

Odrzucona przez własną rodzinę, więzy Maki tkwią w jej koleżankach i kolegach z klasy, z którymi zwykle przejmuje rolę przywódczą. Jest dla nich bardzo twarda na treningu, bardzo niecierpliwa i często porywcza. Chce tylko widzieć, jak stają się silniejsi, gdy walczą u jej boku i nauczyła wielu jej rówieśników, jak prawidłowo władać różnymi broniami, nawet jeśli musieli być często przez nią bici, aby osiągnąć ten punkt.

W przypadku Yuty, Maki była początkowo zirytowany jego nieśmiałą postawą i czuła, że nie ma powodu być w Tokyo Jujutsu High jako przeklęta ofiara. Jednak po walce u jego boku i nauce wzajemnego zrozumienia, Maki odkryła, że nie są tak różni. W rzeczywistości Yuta był pierwszą osobą, która naprawdę sprawiła, że ​​poczuła się akceptowana. W tym przypadku twarda powierzchowność Maki próbowała stłumić swoje emocje frustracją, ale nie mogła powstrzymać się od wzruszenia w bardzo rzadkim pokazie emocji.

Wszyscy uczniowie Tokyo Jujutsu High szanują ją, a Yuji mógł poczuć jej aurę przywództwa, zanim jeszcze ją poznał. W misjach Maki zawsze koncentruje się na zadaniu, które ma do wykonania, jest profesjonalnym czarodziejem. Wykonuje polecenia i może nawet serdecznie pracować z członkami rodziny, jeśli wymaga tego zadanie. Dodatkowo, rywalizując z siostrą bliźniaczką, Maki potraktowała to jak każdą inną walkę i szybko ją pokonała.

Zdolności i moce

Ogólny poziom umiejętności

Klasa 4 Maki w ogóle nie odzwierciedla jej faktycznych zdolności w walce. Jej awans przez lata utknął w martwym punkcie ze względu na rodzinę Zeninów i może z łatwością wypędzić klątwę 2 klasy. Jej sprawność fizyczna ustępuje tylko Yuji wśród uczniów, a ona jest mistrzem szerokiego asortymentu różnych broni. Dzierżąc przeklęte narzędzia, Maki jest skutecznym czarodziejem pomimo braku przeklętej energii, ponieważ nadrabia to zdumiewającymi zdolnościami fizycznymi.

W porównaniu z innymi uczniami jujutsu, Maki jest często niedoceniana. Jednak była w stanie bez wysiłku przytłoczyć Kasumi Miwa, a także całkowicie zdominować swoją siostrę w walce. Przeciwko przeklętym duchom specjalnej klasy, Maki okazała się cennym atutem w walce. Ona i Megumi byli w stanie kupić wystarczająco dużo czasu przeciwko Hanami, aby przybyły posiłki. Walcząc u boku Naobito i Nanami przeciwko Dagonowi, Maki była o krok wolniejsza niż doświadczona czarodziejka Stopnia 1, ale wciąż była w stanie wytrzymać.

Mistrzyni posługiwania się bronią:

Maki jest w stanie posługiwać się szerokim asortymentem różnych broni i jest uważana za eksperta w zakresie wszelkiego rodzaju broni. Zwykle używa włóczni w bitwie, ale jest w stanie w pełni przełączać się między wieloma broniami w trakcie jednej walki. Podczas Wydarzenia Dobrej Woli Maki złamała rękojeść własnej włóczni, a następnie wzięła miecz Kasumi, a kiedy to się złamało, użyła trzyczęściowego kostura do walki z Hanami. Jest również w pełni zdolna do włączenia sztuk walki, takich jak aikido, do walki w zwarciu.

Dodatkowo Maki jest również bardzo zdolnym nauczycielem. Nie tylko zmieniła Yutę w praktykującego szermierza i przyzwoitego partnera do sparingów, ale także pomogła Megumi nauczyć się władać różnymi broniami.

Wysoki intelekt:

Wychowana przez rodzinę Zenin, Maki dobrze orientuje się we wszystkich aspektach świata jujutsu. Potrafi pozostać o krok od swojego przeciwnika w walce i potrafi odczytać ruchy innych ludzi poprzez ich osobowości. Maki była tą, która wymyśliła początkową strategię Tokyo Team, aby przeciwdziałać jednotorowemu umysłowi i brutalnej sile Aoiego.

Zwiększona siła:

Maki posiadają niezwykle wysoki poziom siły, z łatwością potrafi pokonać słabszych przeciwników. Udało jej się powalić Aoiego Todo, notorycznie silnego ucznia, uderzając go w twarz piłką baseballową. Maki złamała również drewnianą włócznię na udzie, do czego żaden normalny człowiek nie byłby zdolny.

Zwiększona szybkość i refleks:

Maki jest niezwykle szybka i posiada nadludzki refleks, wystarczający, by przeklęty duch specjalnego stopnia, taki jak Hanami, docenił jej waleczność. Jest ostra i bardzo mobilna, potrafi bez wysiłku ciąć mieczem kule z powietrza, a nawet może złapać kulę z bliskiej odległości gołymi rękami.

Jujutsu

Zero przeklętej energii:

Maki początkowo posiadała bardzo niski poziom przeklętej energii, porównywalny z przeciętnym nie-czarownikiem. Nie była w stanie widzieć klątw bez okularów nasyconych przeklętą energią i musiała używać przeklętych narzędzi, aby móc je wypędzić. Wraz ze śmiercią Mai, która zabrała ze sobą pozostałości przeklętej energii jakie ich ze sobą łączyły, niebiańskie ograniczenie Maki zaczęły objawiać się w podobny sposób, jak w przypadku Tojiego Fushiguro, czyniąc ją o wiele bardziej potężniejszą.

Niebiańskie ograniczenie:

Maki pokazuje swoją siłę przeciwko Kasumi W zamian za swoją niską przeklętą energię Maki ma nadludzką sprawność fizyczną. Urodziła się z niezwykłymi zdolnościami fizycznymi, które w końcu urosły do ​​nadludzkiej siły i szybkości. To właśnie pozwala Maki działać jak czarodziej, mimo że nie ma wystarczającej ilości przeklętej energii, by naprawdę za niego uważać.

Ekwipunek

Jako pierwszoroczniak, charakterystyczną bronią Maki była przeklęta czerwona włócznią ze złotymi końcówkami i różowym materiałem. Podczas treningu Maki używa metalowej włóczni, aby ćwiczyć swoje umiejętności włócznika. Pozwoliła również Megumi ćwiczyć używanie, aby zwiększyć zręczność broni.

Podczas wydarzenia Goodwill Event, Maki dzierży długą broń drzewcową naginata z czarnym przeklętym ostrzem ozdobionym futrem pomiędzy rękojeścią a grotem włóczni oraz złotymi pierścieniami na przeciwległym końcu. Maki rozbroiła Kasumi i wzięła jej katanę podczas zawodów. Złamała ostrze podczas walki z Hanami. Maki trzyma teraz swój arsenał w cieniu Megumi, więc zasadniczo dzielą pulę broni. Wśród tych broni jest czarny miecz Megumi, którego Maki chwilowo dzierżyła w walce z Hanami. Przeklęte narzędzie specjalnej klasy: Playful Cloud (游 雲 Yū-un?): Odzyskane z Suguru Geto jakiś czas po jego porażce i przechowywane w Jujutsu High. Jest to trzyczęściowa laska, która wzmacnia siłę fizyczną użytkownika przeklętą energią. Megumi trzyma ją w swoim cieniu aż do Wydarzenia Dobrej Woli, gdzie Maki używa jej z doskonałym skutkiem.

Ciekawostki

  • Nazwisko Maki zawiera kanji oznaczające „medytację” (禪 zen?) I „instytucja” (禪 in?), A jej imię zawiera słowa „autentyczne” (真 ma?) I „nadzieja” (希 ki?).
  • Włosy Maki są prostsze niż włosy Mai.
  • Maki zajęła 12. miejsce w pierwszej ankiecie popularności mangi, zdobywając 4245 głosów.
  • Zdolność Niebiańskiego Ograniczenia Maki jest również pozornie tym samym stanem, co jej krewny, Toji Fushiguro, co zostało potwierdzone przez Yuki Tsukumo, która była zainteresowana badaniem tej wyjątkowej zdolności. To z kolei oznaczało, że ta wrodzona moc jest w rzeczywistości odziedziczona i unikalna dla klanu Zenin.
  • Według oficjalnego fanbooka Jujutsu Kaisen.
    • Metoda naboru: rodowód.
    • Jej specjalnością jest zgniatanie metalowych puszek.
    • Ulubiona potrawa: śmieciowe jedzenie.
    • Najmniej ulubiona potrawa: wegetariańskie jedzenie.
    • Powód do stresu: procedura rodu Zenin.

Advertisement