Jujutsu Kaisen Wiki
Advertisement

Kento Nanami (七なな海み建けん人と Nanami Kento) jest postacią drugoplanową w Jujutsu Kaisen. Były uczeń Tokijskiego Prefekturalnego Liceum Jujutsu (a także były uczeń Satoru Gojo i Suguru Geto.). Nanami początkowo opuścił Liceum Jujutsu od razu po ukończeniu szkoły, aby zostać pracownikiem najemnym, ale wrócił cztery lata później, aby kontynuować pracę jako czarownik jujutsu.

Podczas pracy jako czarodziej w Liceum Jujutsu, Nanami miał stopień 1 i działał głównie z kampusu w Tokio. Po wprowadzeniu przez Satoru, stał się również bliskim mentorem dla Yujiego Itadori.

Wygląd

Nanami jest wysokim, dobrze zbudowanym mężczyzną z blond włosami ułożonymi w staranny przedziałek. Ma bardzo cienkie brwi i małe oczy, które są zwykle zakryte przez jego charakterystyczne okulary przeciwsłoneczne, które nie mają ramion okalających uszy.

Jak na byłego pracownika biurowego przystało, Nanami jest zazwyczaj ubrany w garnitur biznesowy. Jego zwykły garnitur składa się z białej koszuli pod opalonym blezerem, dopasowanych spodni i jasnych butów. Do koszuli dołączona jest kabura, w której Nanami trzyma swój tępy miecz, ukryty z tyłu marynarki. Ma również krawat, który ma taki sam wzór w kropki jak bandaże wokół jego tępego miecza.

Po ukończeniu Liceum Jujutsu i podjęciu pracy w korporacji, Nanami nosił marynarkę w pionowe paski, białą koszulę na guziki, ciemny krawat w białe kropki, spodnie w pionowe paski i czarne buty. Jako uczeń, Nanami nosił normalny mundurek liceum Jujutsu. Jego włosy były nieco inaczej ułożone, gdy był młodszy.

Osobowość

Nanami jest bardzo mądrym i powściągliwym człowiekiem, często wyglądający na stoickiego i opanowanego. Pokazany jest jako osoba, która zbyt poważnie podchodzi do swojej pracy (jednak Nanami po prostu wie, jak oddzielić sentymentalizm od służby). Jest dosadny i bezpośredni w większości rozmów i nie przejmuje się niepraktycznym optymizmem lub pytaniami pozostawionymi do interpretacji.

Dodatkowo, Nanami jest bardzo zapalczywy i szybko wyraża swoją irytację, zarówno na twarzy, jak i słownie. Nanami jest często bardzo niecierpliwy. Nienawidzi pracować w nadgodzinach i jest bardzo poważny w kwestii nie przekraczania ani o minutę tego, co jest od niego wymagane.

Pod swoją twardą powierzchownością, Nanami jest całkiem towarzyski i nie ma nic przeciwko inteligentnym rozmowom. Jest praktyczny i przesadnie niebagatelny, aż do niemal komicznego punktu widzenia. Twierdzi, że został czarownikiem jujutsu tylko dlatego, że jest to nieco mniej idiotyczne niż bycie pracownikiem najemnym. W roli jednego z mentorów Yuji'ego, Nanami jest bardzo dużym kontrastem do Satoru, który z kolei jest o wiele bardziej otwarty i spokojny. Yuji i Satoru opisują postawę Kento jako "ponurą" (na dodatek ten pierwszy nie wierzył, że jakoś uda się dogadać razem z Kento).

Nanami jest zwykłym człowiekiem, którego przygniatają codzienne, prozaiczne praktyki życiowe (które odebrały mu młodość). Nanami nie wierzy, że wiek lub zagrażające życiu doświadczenia sprawiają, że człowiek staje się dorosły. Zamiast tego, uważa, że to nagromadzenie wszystkich małych niedogodności w życiu, które przekształcają ludzi w dorosłych. Początkowo traktował Yuji'ego jak dziecko, ponieważ nie chciał widzieć, jak porzuca swoją młodość na rzecz bycia czarodziejem jujutsu. Jednak Yuji w końcu udowodnił mu swoją wartość i zmusił Kento do uznania go.

Nanami wie, że bycie czarodziejem jujutsu to niebezpieczna i wymagająca praca (głównie dla szalonych ludzi), dlatego ciężko mu szanować istoty wykonujące ten zawód. Mimo, że Nanami i Satoru są wieloletnimi przyjaciółmi i mimo ich wzajemnego zaufania, to ten pierwszy twierdzi, że nie toleruje Gojo. Powrócił do bycia czarodziejem z życia urzędnika, ponieważ nigdy nie czuł się naprawdę doceniony i nie wierzył, że jego praca ma znaczący wpływ na kogokolwiek. W przeciwieństwie do tego, praca jako czarodziej pozwoliła mu na zdobycie małych kawałków uznania od niewinnych ludzi. Dla Nanamiego było to więcej niż wystarczające, aby pozwolić mu żyć bez żalu dla kogokolwiek.

Nanami miał podobną, choć naturalnie mniej dojrzałą osobowość, gdy był uczniem w Liceum Jujutsu. Postrzegałmisje jako ciężar, ale jego negatywizm był zawsze równoważony przez ekstremalny optymizm jego kolegi z klasy Yu Haibary. Śmierć Haibary bardzo dotknęła Nanamiego i prawdopodobnie odegrała znaczącą rolę w jego początkowej decyzji o porzuceniu życia jako czarodziej jujutsu. Jednym z powodów, dla których uważa on, że czarodzieje jujutsu są szujami, jest to, że muszą oni zmusić swoich towarzyszy do zaakceptowania tego, że muszą się dobrowolnie poświęcić. Przyznaje, że to doprowadziło go do "ucieczki" od zawodu i że to bardziej odpowiednie określenie niż sugerowanie, że "odszedł". Nanami chce wierzyć, że nigdy nie był sfrustrowany własną bezużytecznością, ale wiele z jego porażek go prześladuje, jak na przykład pozwolenie na śmierć Haibary.

Moce i umiejętności

Cytaty

  • "Jednak wiem, że i tak Cię nie pokonam" - do Yujiego (odcinek trzynasty)
Advertisement